>Wie zijn wij

Wie zijn wij?

Stichting Fair Creations (SFC) is in 2007 opgericht door vier vrijwilligers met een grote betrokkenheid bij kinderen en vrouwen in Kenia. De bestuursleden van de stichting hebben een hechte band met Kenia, doordat ze er wonen en werken of er regelmatig op bezoek komen. Dat maakt direct contact en toezicht op alle projecten en kinderen mogelijk. Wij werken uitsluitend met vrijwilligers.

Voorzitter: Yvonne de Graaf

Yvonne de GraafVoor mijn werk ben ik regelmatig in Kenia. Iedere keer ben ik weer onder de indruk van de grote tegenstellingen: naast de rijkdom en schoonheid is er veel armoede en ellende. Kinderen die niet naar school kunnen omdat ze wees zijn of omdat de veelal alleenstaande moeders of vaders niet genoeg geld verdienen. Met weinig middelen is er vaak veel te verbeteren. Graag wil ik bijdragen aan het creëren van kansen voor kinderen, door tijd en geld te besteden aan de Stichting Fair Creations. Ziet u ook mogelijkheden om bij te dragen aan onze kleine actieve stichting? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of door een mail te sturen.

Secretaris: Ingrid van Proosdij

Hoe belangrijk is het dat je als mens mag groeien in je leven, waar je ook woont in de wereld. En als er dan andere mensen zijn die de liefde in zich hebben om jou te helpen om verder te komen. Want zonder die andere mensen kun je niet groeien. Zo gauw jij als mens groeit, groeit de omgeving met je mee en is het een win, win situatie. Dan groeit een gezin, daarna een familie en dan een dorp en wellicht gaat er een land langzaam maar zeker steeds rijker worden in hun kennis om te groeien.
Vanaf het begin ben ik al betrokken bij SFC. Yvonne heeft mij, met haar enthousiasme altijd geïnformeerd over de stichting. Ik heb meegeholpen met het creëren van de huisstijl. Mede hierdoor zijn we ANBI gecertificeerd. Ook heb ik vrijwillig meegeholpen aan verschillende projecten die in de afgelopen jaren plaats hebben gevonden, dan wel achter de schermen. De mooie spullen die de Kinyago Lady’s maken bracht ik bij verschillende mensen onder de aandacht, zodat hierdoor weer sponsorgeld ten goede van de stichting kon komen.

Ik heb zelf een gezin met twee kinderen die nu gaan studeren. Hoe mooi is het om hun te zien groeien in hun kennis en kunde. Dat gun je toch iedereen!

Penningmeester: Daan Stoop

Ik ben Daan Stoop en studeer aan de Hogeschool Utrecht, naast mijn studieloopbaan ben ik sinds kort penningmeester bij Stichting Fair Creations. Voor mij voelt het vanzelfsprekend dat ik naar school kan gaan. Voor heel veel kinderen is dit natuurlijk niet zo in deze wereld helaas. Ik vind het heel mooi om kinderen een kans te geven om naar school te kunnen gaan, want dit vergroot de kans op een betere toekomst. Daarnaast is dit voor mijzelf leerzaam, en draag ik bij om de wereld ietsjes beter te maken.

Bestuurslid Kenia: Helene van der Roest

Ik ben Helene van der Roest. Sinds 2004 woon ik in Kenia. Ik heb diverse functies vervuld in een aantal ontwikkelingsorganisaties in verschillende Afrikaanse landen. Ook heb ik verschillende stichtingen opgericht waaronder de stichting waar ik nu voor werk: “Tuungane Amani Kenya” (TAK Foundation). Ik ben sinds 2011 algemeen directeur van deze stichting die zich richt op het helpen van kansarme vrouwen en kinderen. Daarnaast zet ik mij in voor diverse Stichtingen die actief zijn in Kenia, waaronder Stichting Fair Creations. Door middel van het opzetten van bedrijven genereren we inkomsten voor hulpprojecten en worden banen gecreëerd. Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik in Afrika woon en werk. Iedere dag leer ik meer over de mensen en hun boeiende cultuur. Ik hoop dit werk nog lang te kunnen doen!